Saturday 1 December 2012

ini penyakit apa ?

  
oh Disember bermula .
sedia maklum bulan terakhir setiap tahun .

sedia maklum lagi semester baru aku bermula, Isnin ni.
dan aku dilanda penyakit yang aku tak tahu nak klasifikasikan apa.

aku rasa kosong nak mulakan semester baru ni .
aku rasa belum sempurna sedia .
aku rasa malas nak ambil tahu kuliah .

aku kena atasi ini semua sebelum merebak parah .
aku bukan anak manja memandangkan aku yang sulung.
tapi hakikatnya, aku rasa berat hati nak tinggalkan keluarga pergi kuliah .

balik memang jarang, masa bersama keluarga kurang.
kalau boleh aku tak mahu berenggang lansung dengan adik beradik ibu ayah .

mana daya lah aku nak lawan,
sebab sedar tanggungjawab aku bergelar siswi .

apa aku perlu buat ni ? 
kenapa aku tak sedia ni ?

kenapa aku macam ni ?
tak pernah .
selalu aku semangat je nak belajar apa .

ishhh kenapa diri aku ni ?
aduhhh.

ini penyakit apa ?

1 comment:

  1. Normal....
    Sebab dah lama lepak kat umah..kikkiki
    Lepas start kelas..ok ler tu...

    ReplyDelete

 
FULLY OWNED BY PELENGKAPRUSUKIRI